Kasih..

Nukilan ~ CariNur on Wednesday 18 September 2013

Assalamualaikum...

Terlalu lama aku tidak menjenguk ruang coretanmaya aku ni..terlalu berhabuk rasanya...Hmm..dengan lafaz bismillah aku cuba menggerakkan jemari ku untuk mencoret serba sedikit di sini.

Alhamdulillah...sekarang aku berada di ofis..menjalankan tanggungjawab sebagai seorang pekerja awam dan hamba Allah.

Pagi tadi...lepas bersiap, aku terkejut bila keluar dari bilik ..aku tgk Puteri kat depan laptop..Oo Yaa...semalam babah dorg dah pindahkan meja komputer tu ke ruang tamu...panas katanya duduk dlm bilik tu.hmm...apa2 je la bang.janji abg selesa.

Bila Puteri nampak je aku terus dia lari datang peluk aku. "Mama..kakak nak ikut mama.".. Hmm...mmg kalau dia bgn awal itu la ayat dia.Untuk pujuk..aku ajak dia gi kedai.beli sarapan.aku x sempat nak masak td.

Akhirnya aku dan Puteri turun pegi mamak..beli roti canai dan bihun goreng.paling penting..milo ais untuk si adik.hehhe...

Lepas hantar Puteri naik atas dan hidangkan makanan atas meja aku cakap akat puteri, "sayang..mama kena pegi kerja dah ni.sayang dok rumah ye."..Puteri pandang aku.."Hmm..ok la mama.sayang mama." ..puteri bangun dari kerusi dan salam dan dia terus peluk aku kuat-kuat..Hmm..hanya Allah yang tahu betapa sedih nya aku waktu tu.Aku balas pelukan dia,aku cium2 pipi dia. Maafkan mama sayang..bukan mama sengaja untuk tinggalkan kakak dan adik kat rumah.bukan mama rela untuk keluar setiap hari tinggalkan anak2 mama.Tapi ini sebahagian tanggungjawab mama untuk keluarga kita.mama mahukan yang terbaik untuk anak2 mama.mama tak nak anak2 mama hidup susah.

Alhamdulillah,mama sangat bersyukur pada Allah sebab kurniakan mama anak2 yang comel dan sangat menyenangkan hati mama..
 

Followers

About Me

My photo
I am a simple person,humble.sukar tuk meluahkan apa yg terpendam di hati.so,aku wat blog ni untuk aku meluahkan or bercerita. Aku Seorang Blogger Newbie