Yana Samsudin

Nukilan ~ CariNur on Friday 17 February 2012


Siapa yang tak kenal jika sebut nama Norliyana atau Yana Samsudin sekarang.Pelakon berbakat yang semakin laris dalam dunia lakonan. Aku sendiri tak pernah terlepas untuk menonton drama bersiri Santau Merasuk yang ditayangkan di TV3 pada setiap hari khamis.Kalau malam tu aku tertidur awal...esoknya di pejabat confirm aku akan buka tonton.com...macam tengok siaran tertunda lak.hehehhe...


Jujur,dulu aku sendiri tak kenal Yana.Sewaktu aku menonton filem Histeria,aku perasan ada seorang pelakon yang memegang watak Pengawas.Aku rasa dia cantik.cute sangat.tak lama lepas tu aku ada terbaca tentang gosip Yana dengan Pierre.Masa tu aku geram je kat Pierre...Kenapa la dia leh lepas awek cute macam ni.Ditambah lagi dalam gosip tu ada cakap yang Yana ni 'bebas gosip'.Lagila aku rasa yang Yana ni baik sangat.Dan seterusnya aku semakin berminat kat Yana ni.


Korang semua tau tak...Yana sebenarnya mempunyai suara yang sangat merdu.Gemersik.Yana juga pernah melahirkan sebuah album yang berjudul "CERIA" pada tahun 2004.


Salah satu nyanyian Yana yang paling aku suka ialah "Aku Pasrah".Huhh...terlentok kepala kat meja beb time layan lagu ni.Heheheh...Selain tu Yana juga ada menyanyi untuk filem Hingga Hujung Nyawa.



Kepada sesiapa yang tak tau tu...Yana, yang berasal dari Yong Peng,Johor juga pernah diberi kepercayaan untuk mengarah sebah filem ketika beliau berusia 23 tahun.Aku pernah tonton citer tu.Alaa...citer "Selamat Pagi Cinta" tu...haa...best kan..




Hmm...comel kan dia..hehehhe...harap kerjaya Yana semakin memuncak selepas ni...
 

Followers

About Me

My photo
I am a simple person,humble.sukar tuk meluahkan apa yg terpendam di hati.so,aku wat blog ni untuk aku meluahkan or bercerita. Aku Seorang Blogger Newbie