Selamat Hari Ibu!!!

Nukilan ~ CariNur on Monday 2 May 2011

Selamat Hari Ibu kepada mereka yang dah bergelar ibu...dan juga kepada ibu ku Hajah Siti Zainab bt Ahmad...semoga rohnya dicucuri rahmat dan di tempatkanbersama orang2 yg beriman.Juga kepada ibu mertuaku Harijah...kalau sebut pasal ibu ni...ada cerita sedih disebalik kehidupan ku sekarang.tp...biarla aku simpan cerita tu di sebalik lipatan sejarah liku2 hidupku.


ermm...mak aku dah meninggal pada tanggal 14 Julai 2010.waktu tu aku masih lagi bekerja di JBPM negeri sabah.sedihnya...aku x sempat menatap wajah mak buat kali terakhir.aku juga xdpt cium dahi mak buat kali terakhir.abang2 aku kata diorang terpaksa kebumikan awal sbb mak aku meninggal tgh malam.klu tunggu aku...lewat ptg br spi.hmm...nak buat camner...bkn aku yg pandu kapal terbang tu.nasib la sebulan sebelum tu aku ada balik kg jumpa mak aku.patut la masa tu aku rasa berat hati je nak tinggalkan mak aku.masa kali terakhir aku jumpa mak aku tu...aku peluk dia kuat2...aku cium pipi dia.kalau la aku x blk...mesti aku menyesal seumur hidup.sbbnya selama ni aku jarang balik kg jumpa mak.sekadar bercakap di telefon je.tu pun bukan selalu aku call mak.jadi...pada sesape yg masih ada mak tu...hargailah.bila ibu kita dah xde...mmg xkn ada pengganti lagi.
skang ni...klu aku balik kg...kakak aku je yg ada.antara abang2 dan kakak aku...aku paling sayang n rapat ngan kak aku ni la.dia baik sgt.memahami...pandai masak...aku dah anggap dia mcm mak aku.klu ada apa2 masalah kat dia la aku citer.kakak aku pun kalau dia ada apa2 hal mesti dia bgtau aku.hmmm...rindunya kat arwah mak.

 

Followers

About Me

My photo
I am a simple person,humble.sukar tuk meluahkan apa yg terpendam di hati.so,aku wat blog ni untuk aku meluahkan or bercerita. Aku Seorang Blogger Newbie