!!!Aku dan Sabah!!!

Nukilan ~ CariNur on Tuesday 3 May 2011

 Ermm...cantik kan pemandangan gunung tu...itu la gunung kinabalu...teringin nak daki gunung kinabalu ni.tp hajat ku belum tercapai.dan aku sendiri tak pasti samada akan tercapai atau x.tp,post aku kali ni bukan la nak cerita ttg gunung tersebut.kali ni aku nak cerita tentang aku dan negeri sabah...
 Aku sendiri x pasti kenapa sejak dr kecik lagi aku mcm suka sgt dengan negeri sabah ni.masa masih sekolah dulu aku pernah cakap ngan mak aku...lps hbs sekolah aku nak sambung belajar di universiti di sabah.tp,mak aku x bagi.dia kata sabah tu jauh.klu aku g belajar kat sabah nti aku akan jauh dr dia.dia tkt aku lupakan dia.mak...mak...tkt btl dia klu aku jauh dr dia.itu cite ms zaman sekolah.ni lak cite ms aku kat UNITAR.lps hbs SPM...aku dt masuk UNITAR kat Kelana Jaya...ms aku study kat sana...adala juga mamat2 yg cuba2 nak kawan ngan aku.dan kebanyakkannya adalah orang sabah.hmm...sabah lagi.
 hmm...itu cite zaman study...skang ni aku dah keje.biasala kan keje ngan kerajaan...selalu kena g kursus...dan lagi sekali magnet aku kuat pd sabahan.tiap kali g kursus...mesti aku dpt kawan dr sabah.aku ingat lagi kawan2 ku ms kursus...kak ruby,zarith,ridyana,erine.bukan la aku memilih.tp...org sabah ni lebih friendly kot.diorang x sombong.ehh...ehh...xde la plak aku kata org semenanjung sombong tau.heheheh.kang ada lak yg salah anggap.pernah gak aku ckp kat mak aku...aku kata aku nak kawin ngan org sabah...merajuk mak aku tau.dia kata aku sj nak dok jauh2 dr dia.dia kata aku x sayang dia.hmm...mak..mak.. :)




 tp...jodoh pertemuan,ajal maut di tangan tuhan.sapa sangka...akhirnya aku berkahwin ngan orang sabah juga.xde la plak mak aku marah ke apa ke.alhamdulillah...mak aku terima menantu dia ni dgn hati terbuka.malah mak aku sayang sgt kat suami aku tu.
 Pada 7/12/2010 tercapai impian aku untuk bekerja di sabah.aku dpt transfer ke Jabatan Bomba dan Penyelamat Kota Kinabalu.hmm...masa aku dpt surat pertukaran tu...melompat aku di ofis.heheheh.selain seronok sbb dpt tgl bersama suami aku...bekerja di sabah adalah impian aku.heheheh...apa la yg aku kagum sangat ngan negeri sabah ni eik.???sepanjang aku kerja di sabah...xde la aku dpt pergi melawat tpt2 best sgt.ye la.aku kan kerja.tp aku pernah pergi kursus di pekan karakit,pulau banggi.masa kursus di banggi...aku tinggal dgn keluarga angkat.rumah keluarga angkat aku tu atas air.huhuu...best.tp tkt sket la bila ombak yg agak kuat sket.heheh..apa2 pun...sabah memang best...


aku n jana.orang labuan.bergambar di hujung jeti.kat ngan gerai family angkat aku.lps sarapan.otw g dgr ceramah.


aku n jeda.orang sarawak.baru habis senamrobik.



bapa angkat(cikgu jaafar),mak angkat,jeda,jana,aku n pikai.masa ni kat jeti kudat.dah habis kursus dah ni.

aku,mak angkat,zaida n pikai(adik angkat)


 itu je la serba sikit cerita aku ttg negeri sabah.so...sesapa nak gi holiday tu...leh gi sabah.byk tpt cantik tau.hehehe...
prepared by ~CarInUR~
 

Followers

About Me

My photo
I am a simple person,humble.sukar tuk meluahkan apa yg terpendam di hati.so,aku wat blog ni untuk aku meluahkan or bercerita. Aku Seorang Blogger Newbie