~Tanggungjawab "VS" Kasih Sayang~

Nukilan ~ CariNur on Wednesday 27 July 2011

Assalamualaikum...hai alls...heheh...amek masa sket aku nak update blog.bz jaga anak lorr...idea ni dah muncul byk hari dah sebenarnya...cuma masa nk mencoret tu yg xde...actually ada sbbnya knp muncul tajuk di kotak fikiran aku...tp rsnya x payah la kot aku bgtau knp...
Tanggungjawab "VS" kasih sayang???haa...ini la yg aku nak coretkan kali ni.agak2 korang la kan...korang tau x apa bezanya tanggungjawab dan kasih sayang?xde plak kamus dewan kat dpn aku ni nak rujuk terjemahannya.tp bg aku...tanggungjawab dan kasih sayang sebenarnya adalah dua perkara yg berbeza tp perlu disatukan untuk mencapai hasil yg terbaik...biar aku bg contoh...kalau kita dah kawin...n dah anak...kita berasa bertanggungjawab utk membahagiakan keluarga kita.kita akan terfikir utk bawa keluarga kita jalan2 pergi bercuti...tp klu kita fikir itu sebagai tanggungjawab...aku rasa kita xkan rasa seronok.tp beban yg akan muncul.cuba klu kita gabungkan rasa tanggungjawab utk membahagiakan keluarga kita n rasa kasih sayang terhadap keluarga kita...semestinya percutian itu akan jd sangat indah.mcm tu la juga kewajipan kita dalam bekerja.klau kita pergi kerja atas rasa tanggungjawab...mesti kita akan rasa satu beban besar yg kita kena tanggung.mungkin juga kita akan stress nak settlekan semua kerja2 tu kan.tp...kalau kita anggap tugas kita tu seperti minat kita ke,dan kita semaikan rasa sayang pada kerjaya kita tu...aku yakin mesti kita enjoy je.(ehem..ehem...ni motivate untuk diri aku sendiri gak ni)so...kita ENJOY.... 
 

Followers

About Me

My photo
I am a simple person,humble.sukar tuk meluahkan apa yg terpendam di hati.so,aku wat blog ni untuk aku meluahkan or bercerita. Aku Seorang Blogger Newbie