Kemas rumah???

Nukilan ~ CariNur on Saturday 6 August 2011

        Posa2 ni cakap pasal kemas umah?huhh...mesti ada yg cakap..."alaa...penat la.kang haus lak"...hmm.....memang la kalau fikir penat tu...rasa nak tido je spi time berbuka nanti. Tadi pun masa berbuka aku start mengemas incit suami dah tanya.."amboi..rajin2 ni puasa ke x ni?" Hehehhe...alaa...x kan la puasa tu bermaksud x perlu buat kerja kan.lagi pun rasa semak dlm kepala tgh sepah2 ni.So,dengan semangat berkobar2 aku pun terus kan usaha ku untuk mengemas rumah hari ni.

aku ke ni?hihihi

  Sambil menyanyi2 lagu raya,aku amek penyapu.Aku hayun ke kiri,hayun ke kanan,dan ke kiri lagi...rasanya ada la lebih dr 50 kali kot dok hayun penyapu tu ke kiri dan ke kanan...siap sudah aku menyapu. Langkah seterusnya kemas dapur. Habis sumer botol2,segala barang2 yg aku rasa kurang berguna aku masukkan dalam plastik sampah hitam yang gedabak besar.(incit suami beli td.heheh). Pastu dek kerana sisa kerajinan tu ada sket lg...aku amek berus sabut       ( xtau la org kl sebut apa)  aku sental2 dinding n lantai kat dapur tu. Tak habis lagi tu...kemudiannya dengan gagah perkasa aku mencapai batang mop...dengan muka agak garang aku arahkan incit suami bw anak2 masuk bilik. Then...apa lagi...tonyoh sana...tonyoh sini...akhirnya siap aku mengemop lantai. Hmm...Puas hati aku.

   Bila dah siap sume aku terus landing atas karpet. "Arghhhh"...leganya.kruk krak kruk krak lak bunyi tulang temulang aku ni. Adoinyerr....baru terasa penat. Datang incit suami dan tolong memicit-micit belakang badan aku. Aii...ni bodek nak buka pose ke bodek nak suh masak sedap2 tuk berbuka kang?hahahha.... Tapi,walaupun terasa penat,namun puas hati tgk lantai yg boleh wat cermin n dapur yg bersih.hmm...br la semangat nak memasak tuk berbuka nanti.

   Misi seterusnya adalah....menaiki Pesawat Google untuk mencari menu best tuk berbuka nanti...adiosss...
 

Followers

About Me

My photo
I am a simple person,humble.sukar tuk meluahkan apa yg terpendam di hati.so,aku wat blog ni untuk aku meluahkan or bercerita. Aku Seorang Blogger Newbie