Belajar Seo

Nukilan ~ CariNur on Wednesday 5 October 2011

Belajar seo !! apa lah benda yang nak di belajar tu sedang seo tu pun aku tak tahu apa maksudnya. Apa pun aku tengok alahai husband aku sendiri asyik dengan bidang ni. Hari tu pun dia ajak join contest aku anak malaysia merdeka tu.

Belajar Seo

Sebenarnya aku nak juga belajar tentang seo untuk blogspot ni sket. Tapi masalahnya aku susah nak fokus dan kurang berapa pandai dalan teknikal blog ni. Yang aku tahu macam mana nak tulis entry dan publish. Jarang sangat lah entry blog aku ni ada di search engine melainkan masa contest seo hari tu aku menang tu. Ini masalah aku sebenarnya.

Masalah Belajar Seo

1. Masa kerja yang padat hingga tiada ruang untuk belajar.
2. Teknikal seo yang aku kurang pandai nak godek.
3. Bahasa masa nak membaca arikel untuk belajar tu sangat teknikal dan aku tak pernah dengar.
4. Aku sebenarnya kurang minat belajar seo.

Tiada Ruang Masa untuk Belajar

Masalah utama aku yang membantutkan proses untuk belajar seo adalah masa yang padat. Musim opis hour aku sibuk berkerja di opis, manakala sampai di rumah aku penat dan layan anak sket. Cuti-cuti lain aku busy luangkan masa dengan anak dan rumah. Bilakah masa aku nak belajar seo?

Teknikal Seo yang Aku Failed

Macam aku cakap kat atas, aku just tahu nak menaip ikut suka dan publish entri. Kadang aku luah emosi dan log-kan apa-apa gambar kat diary online aku ni sebagai kenangan dan simpanan agar tidak hilang. Lain-lain semua nak adjust untuk template, heading dan meta tag ke jadah dan sume lah tuk seo aku tak tahu. Pening nak belajar bab teknikal seo ni.

Susah Faham Bahasa Seo Masa Belajar

Dalam aku belajar seo, bila cuba fokus kadang-kadang ianya terhenti sebab bila membaca sampai kat mana-mana perkataan yang aku tidak faham. Contohnya algoritma, SERP dan lainnya. Adoiyai pening aku. So masa tu aku terus berhenti membaca.

Kurang Minat Belajar Seo

Ini paling tak boleh blah sebab aku kurang minat nak belajar. Malas nak bermain seo. Pendek kata aku memang tiada minat untuk belajar seo.
 

Followers

About Me

My photo
I am a simple person,humble.sukar tuk meluahkan apa yg terpendam di hati.so,aku wat blog ni untuk aku meluahkan or bercerita. Aku Seorang Blogger Newbie