Cara mencintai suami

Nukilan ~ CariNur on Friday 7 October 2011

"SAYA SEDANG DAN AKAN MENCINTAI ORANG YANG SAYA NIKAHI SEHINGGA KE AKHIR HAYAT SAYA..."


wahh...sweet je kan kata-kata tu...aku dpt kata2 tu dr member aku.

dari fb

hmm...dalam rumah tangga ni ada mcm2 ragam.masa bercinta mmg semua indah.tp,bila dah kahwin yang indah tu boleh bertukar jadi mimpi ngeri kalau x kena cara kemudinya.

aku ni bkn la pakar rumah tangga.tp,selama hampir 5 tahun berkahwin,ada la juga sikit pengalaman tu.kalau bab gaduh tu...mmg selalu sgt.alaa...gaduh2 manja kata org.heheh...macam mana yer nak tangani masalah yg hadir dlm rumah tangga?

1) bila suami marah,isteri diam.bila isteri marah,suami diam.
-kalau dua2 sama naik bila nak tamat pertengkaran kan.jd,bl pasangan tgh membebel tu kita dgr je.biar dia luah apa yg terbuku di hati dia.(tp,aku ni klu aku membebel suami diam je...lagi aku hangin.rasa mcm ckp ngan dinding lak)

2)ada ms suami fikir...dia rs dia dah sediakan semuanya.tp isterinya masih marah2.knp?
-mungkin ada sesuatu yg isteri pendamkan tp x dpt diluahkan.jd,apa salahnya klu kita jd pendengar yg setia pd pasangan kita.at least bl dia ada masalah di tempat kerja,dirumah ada yg sudi dengar luahan perasaannya.

3)suami ni wlupun nampak matang,tp masih ada sifat keanak-anakkan.mereka suka dimanja,dibelai.bl ada ms lapang tu,ambil la pemotong kuku ke,losyen ke...tolong potong kuku dia.cari uban dia ke.korek tinga dia ke...hmm...

4)korang rajin memasak?aku ni x rajin sgt.memasak pun x pandai sgt.tp suami ni selalunyer lg suka makan air tangan isteri.masak telur masak kicap pun blh habis tau.(macam suami i le tu.hahaah).jd,rajin2 la search resepi2 best kat internet tu.

5)kalau nak tegur suami tu,biar cara baik.kita mula tegur dia dengan kebaikan dia.then,br ckp apa yg salah dia.
contoh-"abang ni pandai la bergaya.suka ayang tgk.tp,nti bl dah buka bj tu jgn la buang je kat atas lantai ye.tu haa ayang dah sediakan bakul kat belakang pintu."heheheh...

hmm...sebenarnya kan byk lg cara2 nak tambat hati suami ni.tp,macam yg aku ckp la.aku ni bkn pakar.sedangkan aku sendiri pun selalu khilaf.jadi,entry ni ditujukan khas untuk diri aku sendiri.adioss...
 

Followers

About Me

My photo
I am a simple person,humble.sukar tuk meluahkan apa yg terpendam di hati.so,aku wat blog ni untuk aku meluahkan or bercerita. Aku Seorang Blogger Newbie