Salam Ramadhan

Nukilan ~ CariNur on Saturday 21 July 2012

Assalamualaikum sahabat semua...


Hari pertama puasa pada tahun 2012... hmm...semoga ibadat puasa kita diterima Allah dan mendapat keberkatan dariNYA...

Sahur hari ni aku masak sardin ngan telur dadar je...kemain sempoi kan...sebenarnya husband aku dah kejut jam 4.00 pagi.Tapi aku fikir awal lg.Sekali jam 5 pagi baru aku terjaga.So,menu sahur pun ala kadar la.nasib nasi aku dah masak semalam.

Dah selesai sahur perut aku mula buat hal.Sebenarnya semalam aku tak makan malam.Aku cuma goreng telur dan makan dengan tiga keping roti.Kononnya nak makan banyak masa sahur.Tapi,pagi-pagi subuh camtu mana la ada selera sangat nak makan ye dak.hheheheh....Lagi satu...perut aku ni sensitif.kalau dh kosng,tetiba aku pi isi...kompem lepas tu dia meragam.

Lepas solat Subuh...sempat aku baca Al-Quran.Selesai...baring sebelah anak.Telinga sumbat earphone...layan lagu-lagu raya...haaa...awal sangat ke?hahahha...tak boleh elak.tu hobby aku walaupun bukan bulan puasa.ekekekke...hmm...baru mata nak terpejam...perut aku meragam...tapi aku dah bisa dah.Insyaallah puasa aku akan selamat.

So...dah mula fikir juadah berbuka ni...heheheh...Salam Ramadhan Semua...


 

Followers

About Me

My photo
I am a simple person,humble.sukar tuk meluahkan apa yg terpendam di hati.so,aku wat blog ni untuk aku meluahkan or bercerita. Aku Seorang Blogger Newbie