Taman Wetland, Putrajaya

Nukilan ~ CariNur on Thursday 10 January 2013

Hallu..hallu..

Walla...hari ni aku minta halfday. Hajat hati nak settle keje kat satu tempat ni.Tapi, bila dah sampai rumah rasa cam penat lak. Tambah lak bila fikir tempat yang nak pegi tu...parking susah.lagi2 dah hampir waktu orang nk balik keje. Confirm jalan jammed.

Dalam penat2 tu...aku leh lak terfikir nak bawa anak gi jejalan.riadah kata orang.So, aku ajak husband aku gi Wetland.Alaa...bukannyer jauh pun dari rumah.

Actually kat Taman Wetland ni ada aktiviti yang boleh dibuat tau.Bukan setakat dok makan angin je.Bagi yang suka memancing...boleh datang ke sini.Ye la...nak gi tengah laut bahaya time tengkujuh skang ni.Ni pun nasib ribut Sunomu tak sampai Malaysia..Ehh...lari tajuk.

Bagi yang nak memancing bayaran dikenakan RM20 untuk satu rod.Had masa tu aku tak pasti la pula.


Salah sorang kaki pancing. Ada ramai lagi kat sebalik batu2 tu
Selain memancing, boleh juga kalau nak berkayak. Sewa pun tak mahal sangat kot. Hari bekerja biasa RM8.00/jam. Pada Sabtu/Ahad dan cuti umum pula RM8.00/30 minit.

Anak2 tengok orang berkayak

Banyak juga kayak yang ada tu
Perut dah berdangdut. Tak pe...apa yang aku suka...kat sini ada cafe.Dan yang paling best adalah....jeng jeng jeng

Mee goreng mamak
Ini lah dia...mee goreng mamak...Sedap..betul aku tak tipu..aku ni kalau bab makan ni cerewet sket.Tapi yang ni memang aku confirm sedap.Makan lak tepi tasik degan angin yang sepoi2 bahasa melayu.ehh..ehh..

Lepas makan...saja round2.tapi tak pergi jauh pun.Dah petang...taman dah tutup.Masa nak jalan ke parking aku nampak ni...


banyaknyer pelampung...

saja je amek gambar ni...
Afham teruja tengok scoot ni.Warna warni kan
Kat sini je aku bawa anak2.Lapang. So diorang boleh lari lari...Dan aku...snap..snap..heheh...husband aku panggil aku photographer tak bertauliah.hahahhah

Sebelah parking je

Si kakak mula mengutip daun dan ranting kayu


Kesian baru nak kenal rumput dan daun kering.hehehhe

test..test...

lagi test..test...santek juga.muahahahha

Putera Afham Akasha

Puteri Antasyah


Bestnyer dia

model cilik...ada bakat tak?

Happy together

No komen

mama sayang kakak dan adik sangat2

ehemm ehemm...auwww



Last possed from kakak...

Seronok diorang dapat lari2...dalam kereta terus lelap...aku pun seronok dapat bawa anak gi jejalan...




 

Followers

About Me

My photo
I am a simple person,humble.sukar tuk meluahkan apa yg terpendam di hati.so,aku wat blog ni untuk aku meluahkan or bercerita. Aku Seorang Blogger Newbie