Kenapa Cari Nur???

Nukilan ~ CariNur on Friday 20 May 2011

Kenapa CARI NUR??? hmm...itu la soalan yg suami aku tya masa mula2 dia bc blog aku ni.Cari Nur???sebenarnya aku dpt nama ni bila aku menonton cerita "PEREMPUAN" di tv2 dl.ada sesapa yg tgk cite tu x?best sgt...dan sume kite tau NUR itu maksudnya cahaya...so,mcm tu la juga diri aku yg sedang mencari sinar cahaya buat menyuluh kehidupan aku ni...
aku ni bukan la manusia yang cukup sempurna.aku ada banyak kelemahan. aku juga pernah tergelincir dari landasan yg sepatutnya aku lalui.aku tersalah pilih simpang untuk membawa aku ke jalan yg diredhai oleh NYA.namun...ALLAH maha besar..dia sayang akan hambanya...alhamdulillah...aku tak tersesat terlalu jauh. walaupun sekarang aku rasa aku sudah jumpa jalan yg btl...namun jauh di dalam hati aku masih terasa kosong dan terlalu banyak tanda soal yg memerlukan noktah.aku selalu kabur dgn apa yg aku lakukan dan apa yg bakal aku lakukan...aku keliru dgn sikap aku sendiri.pada mereka yg melihat aku...mereka menilai aku sebagai seorang yg lemah lembut dan sopan.pada hakikatnya...mungkin luaran je aku nampak lembut.tp hati aku keras.aku selalu memberontak.aku selalu rasa x puas hati n marah2.aku rasa seolah2 ada satu perasaan dendam yg blm dpt aku lunaskan.
masalahnya...aku selalu lepaskan perasaan amarahku itu pada org yg tak sepatutnya.jadi...disebabkan itulah aku masih tercari2 NUR yg bisa menerangi hati dan kehidupan aku ni.aku perlukan NUR itu untuk menerangi terowong kehidupan ku yg masih gelap di penghujungnya...Ya Allah...kau terangilah jiwaku...






 

Followers

About Me

My photo
I am a simple person,humble.sukar tuk meluahkan apa yg terpendam di hati.so,aku wat blog ni untuk aku meluahkan or bercerita. Aku Seorang Blogger Newbie