::Sorotan Kelahiran Putera Afham Akasha::(episod 3)

Nukilan ~ CariNur on Tuesday 10 May 2011

dah pun tamat cerita ms saat2 melahirkan Afham...tp ada lg cerita ttg Afham ni.Hr ketiga selepas aku bersalin,kami sekeluarga balik ke kulim,kedah.akak aku suruh aku balik berpantang di sana.Jd,petang 28hb tu kami pun bertolak.alhamdulillah Afham xde buat perangai langsung sepanjang perjalanan tu.tp aku mcm rs badan dia agak panas.aku cuma berdoa supaya xde apa2 yg berlaku dan akhirya kami tiba di kulim dgn selamat.di kulim,aku pegi melapor kelahiran di poliklinik tmn.selasih.adik aku ckp afham mcm kena Jaundis(kuning).bl bw pegi klinik...Ya Allah.tingginya tahap kuning afham.203...esoknya pegi cek lagi.naik lagi.hari ke-7...tahap kritikal...afham kena masuk wad.aduhh...sedihnya...masa dlm wad...aku rs sedih sgt tgk keadaan afham.kena tido bawah cahaya lampu ultra tanpa baju.masa tu selera makan pun hilang.asyik aku dok susukan afham...tetiba aku dgr org kat katil sebelah aku menangis.aku x berani nak toleh tgk.aku diam je.waktu tu air mata aku pun turun juga.mmg sedih.aku hya berdoa agar anak aku cepat sihat.sambil menyusu tu air mata aku x henti2 kuar.kesian tgk baby usia 7 hr dibawah sinaran lampu ultra.aku tgk kulit afham dah mula mengelupas.ms tu aku harap sgt tahap kuning afham akan berkurang.
 Afham dibawah sinaran lampu ultra...

hmm...kesian kan tgk baby mcm tu...tp,alhamdulillah.sekarang afham dah sihat.aku harap sgt dia akan sihat selama2 nya...dan yg paling aku suka...afham suka ketawa bila dibawa berbual.hmm...skang ni dah tembam dah...hihihih....tamat la sudah kisah aku ttg afham ms awal2 kelahirannya.ti cite yg lain lak k.bye...
gambar yg terkini...suka betul dia bila diajak besembang...heheheh

 

Followers

About Me

My photo
I am a simple person,humble.sukar tuk meluahkan apa yg terpendam di hati.so,aku wat blog ni untuk aku meluahkan or bercerita. Aku Seorang Blogger Newbie