::Sorotan Kelahiran Putera Afham Akasha::(episod 2)

Nukilan ~ CariNur on Tuesday 10 May 2011

ok...ni sambungan citenya...
ms dalam kereta tu aku rs mcm dah x tahan sgt.nak baring salah,nak duduk pun x selesa...sakit tu dah makin kerap.dahi aku dah berpeluh2 dah.tp husband aku sempat lg tya aku..."ermmm...nak trs g hospital ke,nak g mandi air terjun lu?agak2 sempat x klu g mandi air terjun lu?"huhh...aku x jawab soalan dia tu.ms tu aku rs mcm nak mengamuk pun ada gak.hishhh...wat org geram je la dia ni.spi je kat hospital aku turun dl.tya guard kat situ...alamak...salah tempat la plak.wad bersalin kat atas lg dia ckp.agaknya sbb tgk aku mcm dah terberanak...guard tu offer aku naik kusi roda.tp aku xmau.hehehe...naik blk kereta p cr wad bersalin.bl dah spi...aku trs je masuk n bg buku aku.tgk jam pukul 10.45.nurse tu suruh aku masuk dalam.org2 yg dok tgu kat luar tu pandang je aku.huhh...apa aku kisah...aku dah x tahan sakit ni,korg pandang2 lak.masuk je labour room tu nurse tu suruh aku baring atas katil.diorang nak cek bukaan "jalan".aku dgr nurse tu kira.."1,2,3,4,5,6...hmm...dah 6 cm dah."pastu nurse tu masukkan ubat.yg pernah bersalin tau la kan ubat apa..
hmm...sekarang aku dah berada di atas katil dengan memakai pakaian dr hospital...rs sakit tu mmg dah tertahan dah.aku dgr nurse2 tu minta suami aku masuk.tp...suami aku xde.dia g htr anak sulung aku kat  rumah sedara dia.ye laa...mcm mn dia nk masuk klu ada budak kecik kan.arghhh...sakitnya...doktor suruh aku teran sekuat yg boleh.aduhh...peritnya aku rasa.tgh hebat aku bertarung dgn nyawa...tepat pukul 11.11 minit pg...aku pun selamat melahirkan bayi lelaki.huhh...penat...tp bibir aku tetap tersenyum.alhamdulillah....
ini gambar Afham selepas dimandikan oleh nurse selepas selamat dilahirkan.
Selesai dijahit...doktor bg bayi aku untuk disusukan.masa menyusu tu...mengalir air mata kegembiraan.rasa bahagia sgt.walaupun ni anak kedua,tp rasa indah tu ttp ada.kemudian aku disediakan makanan.cuma milo dan 3 keping biskut.menggigil tgn aku nak capai cawan tu.tetiba suami aku masuk.aku tgk dia senyum je.pastu dia cakap..."amboii...x sabar2 eik nak bersalin.x sempat abang nak tgk..." heheheh...nak wat camner...dah baby nak kuar sgt dah.hehehe...suami aku ambil peranannya untuk azankan bayi aku.lps tu aku dimasukkan ke wad.suami aku balik ambil anak sulung aku.ptg tu...suami n anak sulung aku datang.puteri trs datang peluk aku.aku tunjuk baby kat dia.tp dia pandang sekejap je.aku suruh cium baby pun dia x mau.hmm...jeles la tu.sedih plak aku tgk puteri ni.kecik lagi dah dpt adik.tp xpe la...nanti ada kawan dia untuk main sama2.

Putera Afham Akasha,26/2/2011,11.11a.m,2.9kg,Hospital Putrajaya.
(to be continue)...

 

Followers

About Me

My photo
I am a simple person,humble.sukar tuk meluahkan apa yg terpendam di hati.so,aku wat blog ni untuk aku meluahkan or bercerita. Aku Seorang Blogger Newbie