Aku Rindu Mak

Nukilan ~ CariNur on Monday 8 August 2011



Sambil ditemani lagu2 dr THR Gegar...aku rasa rindu sangat kat mak.Dah macam2 posisi aku cuba...tp tetap tak dapat lelap kan mata.

MAK...aku rindu pada mak.
Sudah lebih setahun dia pergi tinggalkan aku.Aku dah hilang tempat mencurah rasa.aku dah tak ada tempat melepas rindu.

Mak...aku rindu kan mak.
Dulu masa aku kecil dan masih bersekolah...mak yang selalu mengambil tahu segala masalah aku.Tapi bila aku dah bekerja...aku jarang pulang menjenguk mak.Sebelum kahwin aku pernah berjanji pada diri sendiri untuk bawa mak tinggal bersama aku.tp bila aku dah kahwin...jauh pula aku tinggalkan mak.Sebelum punya keluarga sendiri,aku bertekad untuk menjaga mak sampai akhir hayat nya.tp,ketika mak aku sedang sakit aku tak dapat pulang menziarah.Malah...ketika mak menghembuskan nafasnya yang terakhir aku tiada di sisi.Aku tak dapat pun menatap wajahnya buat kali terakhir.Aku tak dapat mencium dahinya buat kali terakhir.Aku tak dapat mengiringi jenazahnya ke tanah perkuburan.Ya Allah...malam ni aku betul2 rindukan arwah mak.Air mata ni sajalah peneman ku.


Mak...aku rindukan mak...
Aku ingat lagi sebulan sebelum mak meninggal.waktu tu aku ada balik kampung.masa nak berangkat pulang ke KL...aku peluk mak.aku cium2 pipi dan dahi dia..Aku tak sangka itu adalah kali terakhir aku dapat berbuat macam tu.Kalau lah aku tahu itu adalah kali terakhir aku dapat cium dan peluk mak...sumpah aku tak akan tinggalkan mak.

MAk...aku rindukan mak...

Mak...ampunkan aku...
Ya Allah...kau tempatkan lah arwah mak bersama orang2 yang beriman.Aminn...
(entry ini di karang pada jam 1.47 minit pagi / 8 ogos 2011)
 

Followers

About Me

My photo
I am a simple person,humble.sukar tuk meluahkan apa yg terpendam di hati.so,aku wat blog ni untuk aku meluahkan or bercerita. Aku Seorang Blogger Newbie