Ketupat Reben

Nukilan ~ CariNur on Wednesday 10 August 2011

Ahlan wasahlan...heheh...tetiba lak ye dak?.Alaa...kan sekarang ni di bulan Ramadhan...apa salahnyer...


Ketupat Reben???eleh...macam la korang tak tau.Ni keje aku ngan member aku la ni.dok proses opis nak bg cantik sket nak sambut raya ni.wahh...semangat gituu...


antara bahan2 yg diperlukan...

Nampak kat atas tu?tu la ketupat yang member aku wat.hahahah...yang aku buat?heheh...xde la secomel ketupat yg member aku buat tu.alaa...aku baru belajar la.

ni memula je tau...

Alaa...tu yang memula aku belajar buat la.pening kepala aku.berair mata tau belajar buat ni.sebab yg jadi susah tu adalah...member aku suruh pusing kot lain...aku lak pusing ke lain.dia kata amek yg atas,aku amek yg bawah.mcm mana nak jadi.tp...akhirnya berjaya juga aku buat ketupat yang comel...macam aku.hahahah...

Sebenarnya kan...masa tahun 2004 aku dah pernah belajar buat benda alah ni dari member aku.lelaki lak tu yg ajar.wat malu kaum je.tp...disebabkan dah lama x buat,jadi aku pun hilang skill tuk buat ketupat ni.but....this year...aku belajar lagi.Nak ucap thanks la kat member aku si anis ni.harap2 tahun depan dia sudi ajar lagi.wakakakak...

hasil tgn ku yg pertama

Kehkehkeh...dengan bangganya...akhirnya menjadi juga ketupat aku tau.bila dah pandai...laju la sket kerja aku.hmm...boleh tahan la.kan?haa...kutuk...kutuk...babab kang haa...

Dan akhirnya....jeng jeng jeng...


Alaa...korang tak nampak ke ketupat yang di gantung tengah2 tu?santek tak?siap ngan lampu lip lap lip lap lagi tau.(lampu tu baru beli semalam hasil pengularan aku ngan anis ke Giant dan tesco,nilai). Kad raya pun dah bergantungan...hamboi...meriahnyer la.Pejabat sape ni eik?ekekekke...akhir kata...Selamat Hari Raya...
 

Followers

About Me

My photo
I am a simple person,humble.sukar tuk meluahkan apa yg terpendam di hati.so,aku wat blog ni untuk aku meluahkan or bercerita. Aku Seorang Blogger Newbie