Limau Mandarin

Nukilan ~ CariNur on Tuesday 17 January 2012

gambar dari google search






Tetiba la plak kan aku wat tajuk pasal limau mandarin ni... hehhe...bkn apa...saja je sebab pg tadi bos aku bagi sekotak limau mandarin.memula tu takut gak nak makan tkt masam.tp bila tgk member aku yg orang tu kemain sedap lg dia ngunnyah...aku try la satu...erm...nyum nyum...manis la....
nak tau tak pasal limau mandari ni???meh aku cite sket eik...


Nama sains limau mandari ni adalah Citrus reticulata dan Citrus suhuiensis HortCitrus suhuiensis Hort digelar "limau langkat" dan "limau madu" di Malaysia.(sumber :Google Wikipedia)


yang aku nak mkn ni...
Antara khasiat yang ada di dalam limau mandarin ni adalah kandungan Vitamin C yang tinggi dikatakan mampu melindungi tubuh dari serangan kanser, merangsang pengaliran darah dan mempercepatkan kesembuhan luka dalaman dan luaran. Nilai kalsium yg tinggi pula menguatkan gigi dan amat mujarab meningkatkan ketahan badan terutama tulang dari ancaman penyakit pereputan gigi dan osteoporosis. Haa...kan bagus ni untuk mereka2 yang makin meningkat umur...hahahha...ops...sorry...



erm...nyum nyum...(buruk perangai kan)
Minggu depan Tahun Baru Cina...mesti la ramai yg dapat limau ni kan.lagi2 yang keje kat bahagian perolehan tu.Kalau dapat yang manis mcm yg aku tgh mkn tu sedap la.klu dapat yg masam...uhhhh....wekkk...hahahha
 

Followers

About Me

My photo
I am a simple person,humble.sukar tuk meluahkan apa yg terpendam di hati.so,aku wat blog ni untuk aku meluahkan or bercerita. Aku Seorang Blogger Newbie